Pages

Jul 30, 2012

Mihhail Jelizarov Raamatuhoidja

Mihhail Jelizarov
Raamatuhoidja
Varrak, 2012
Ma ei ole miski fantasy-fänn, tegelikult juba lapsena ei meeldinud mulle muinasjutte lugeda. Krabat, Karlsson katuselt ja Viplala olid vast ainsad fantasy-tegelased, kes mulle korda läksid ja kelle tegemistele kaasa elasin.

Trollid, kääbikud, vampiirid, potterid ja sõrmusteisandad ja kõik need teised sellelaadsed ei saa kahjuks pretendeerida ühelegi minu lugemisaja ja tähelepanu minutile, tundidest rääkimata.


See raamat aga tundus kuidagi intrigeeriv: vene kaasaegne kirjandus, ühiskonnakriitika, Vene Bookeri preemia 2008. aastal, skandaalid selle ümber panid lootma, et tegemist on hea raamatuga.


Idee kui selline ongi originaalne, korraks küll läks mu mõte The Book of Eli peale. Sisulist sarnasust süžeedel muidugi pole, peale selle, et tegelased ajavad taga raamatut(-id), millel on salajane vägeandev omadus. Tapetakse palju nende raamatute pärast, peamiselt külmrelvadega, veriselt, lahingustseene ja valmistumisi lahinguteks kirjeldatakse pikalt ja detailselt, need võtavadki vast 40% kogu raamatu mahust. N-nda lahingukirjelduse juures tüdisin ja jätsin julmalt lehekülgi vahele.

Raamatust aimub ühiskonnakriitikat, kainet tagasivaatamist nõuka-ajastusse, pessimismi inimloomuse muutumatusega leppimisest (võimuiha, reetmine võimu nimel, massidega manipuleerimine, aga ka sageli koos käivad ahnus ja rumalus jne).

Võib-olla on see raamat väga diip ja diipi tuleb otsida lihtsa teksti alt? Tekst on dialoogirohke, kuigi seega ka veidi pealiskaudne, ja edeneb kiiresti.

Tõlge on väga hea, kohati on autori naljad ja iroonia väga hästi edasi antud.

Sõnaline hinnang: otseselt ju jama ka pole, lihtsalt pole minu teetass. Enne kui otsustad, loe põhjalikumat arvustust näiteks Postimehest.

Hinne: 7/10

No comments:

Post a Comment